Projekty edukacyjne
KAMPANIE REALIZOWANE PRZEZ
FUNDACJĘ ITAKA – CENTRUM POSZUKIWAŃ LUDZI ZAGINIONYCH
NIE UCIEKAJ
- Hasła kampanii: „Nie uciekaj! Ucieczka to nie rozwiązanie”, „Myślisz o ucieczce? Zadzwoń”
- Cele kampanii: kampania „Nie uciekaj!” ma na celu ograniczenie liczby nastoletnich ucieczek z domu. W ramach prowadzonych działań Fundacja wskazuje nastolatkom rozwiązania alternatywne dla ucieczek, zaś rodziców i opiekunów edukuje w zakresie sposobów radzenia sobie z dorastającymi dziećmi.
- Adresaci: Rodzice, opiekunowie, nauczyciele, nastolatki.
- Czas trwania: Od 2003 r.
- Media: Prasa, TV, billboardy, konkursy, foldery, publikacje, szkolenia, internet, e-learning, warsztaty, wydarzenia, pikniki, scenariusze lekcji, telefon 116 000.
- Organizatorzy i partnerzy: ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Polpharma S.A., Unia Europejska w ramach projektu Daphne III, Telefon w Sprawie Zaginionego Dziecka
i Nastolatka 116 000 finansowany ze środków Ministerstwa Spraw Wewnętrznych
i Administracji oraz Orange Polska.
STOP DEPRESJI
- Hasła kampanii: NIE JESTEŚ SAM W DEPRESJI, „Mężczyźni też płaczą”, „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.”, „SREBRNY ODCIEŃ DEPRESJI” – depresja osób starszych.
- Cele kampanii: Zwrócenie uwagi na depresję jako chorobę, która dotyka ludzi z różnych grup społecznych niezależnie od wieku czy płci. Uświadamiamy, że depresji można zapobiegać, depresja jest chorobą, którą trzeba leczyć.
- Adresaci: Kobiety, mężczyźni, nastolatki, seniorzy.
- Czas trwania: Pierwsza edycja kampanii ruszyła w 2011 roku, czwarta w 2016.
- Media: Telewizja, radio, prasa, książki, internet, billboardy, wystawy, spektakle.
- Organizatorzy i partnerzy: ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Polpharma S.A., Uniwersytet SWPS, Wydawnictwo Świat Książki, AMS.
OPIEKUJ SIĘ DZIECKIEM
- Cele kampanii: Poszerzanie wiedzy i umiejętności w celu niedopuszczenia do sytuacji,
w której może zaginąć dziecko. - Adresaci: Osoby dorosłe m.in. rodzice, pedagodzy, opiekunowie.
- Czas trwania: Od 2003 r.
- Media: Prasa, radio, TV, internet, materiały edukacyjne, szkolenia, warsztaty, spotkania.
- Organizatorzy i partnerzy: ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Telefon
w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka 116 000 finansowany ze środków Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Orange Polska.
BEZPIECZNA PRACA
- Cele kampanii: Przeciwdziałanie zjawisku handlu ludźmi i pracy przymusowej oraz zmniejszenie liczby zaginięć wśród osób wyjeżdżających do pracy za granicę, promocja zasad bezpiecznej pracy i zwiększanie świadomości zagrożeń wynikających ze skorzystania z niesprawdzonej oferty.
- Adresaci: Osoby dorosłe wyjeżdzające do pracy poza granicami Polski.
- Czas trwania: Od 2011 r.
- Media: Prasa, radio, TV, strona internetowa, infolinia, działania i materiały edukacyjne.
- Organizatorzy i partnerzy: Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, honorowy patronat: Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Spraw Zagranicznych oraz Komenda Główna Policji, pozostali partnerzy: Ambasada Wielkiej Brytanii, Polskie Forum HR i Gazeta Samorządu i Administracji.
PORWANIA RODZICIELSKIE
- Cele kampanii: Naświetlenie problemu zjawiska porwań rodzicielskich. Bardzo często służby i instytucje odmawiają pomocy poszukiwawczej w takich sytuacjach, ponieważ porwanie rodzicielskie w Polsce nie jest przestępstwem. Porwania rodzicielskie traktowane są jedynie jako forma konfliktu wewnątrzrodzinnego.
- Adresaci: Rodzice, służby państwowe.
- Czas trwania: Od 2012 r.
- Media: Prasa, radio, TV, strona internetowa, broszury, inne działania informacyjne.
- Organizatorzy i partnerzy: Program wspierały Ministerstwo Spraw Wewnętrznych
i Administracji, Unia Europejska (projekt Daphne) oraz firma Orange Polska.