Porozmawiaj ze specjalistą
Pracownicy i wolontariusze dyżurujący przy linii wsparcia są gotowi do pomocy w sytuacji gdy zaginął człowiek. Każdy z nas potrafi przyjąć zgłoszenie o zaginięciu i doradzić, jak organizować poszukiwania na własną rękę oraz czego można oczekiwać od Policji.
Służymy wsparciem wszystkim, którzy tego potrzebują:
- zaginionym, którzy odeszli z domu świadomie, a teraz chcą tę sprawę rozwiązać,
- rodzinom zaginionych, które same nie radzą sobie z dręczącą niewiadomą,
- rodzinom zaginionych wiele lat temu,
- rodzinom, do których poszukiwany wrócił (czy i jak go przyjąć? jak rozmawiać?),
- rodzinom, które dowiedziały się o śmierci zaginionego.
Jeżeli z jakichś powodów wolą Państwo wysłać wiadomość prosimy o kontakt mailowy. Na pytania odpowiadamy na bieżąco.
Rodziny, które zgłosiły zaginięcie do ITAKI, a także sami zaginieni mogą liczyć na bezpłatną pomoc specjalistów. Porady udzielane są wyłącznie telefonicznie. Należy dzwonić na numer linii wsparcia 22 654 70 70 w terminach:
Linia jest czynna 24/7
Psychologowie:
Pomagają w radzeniu sobie z tą niewyobrażalnie trudną sytuacją. Chwila spokojnej rozmowy jest potrzebna zaraz po zaginięciu bliskiej osoby, a także wtedy, gdy nadchodzi wiadomość o jej śmierci. Z relacji wielu rodzin wiemy, że najgorzej poradzić sobie, gdy poszukało się już wszędzie, kiedy wydaje się, że nie można już nic więcej zrobić. Jak żyć, gdy przez wiele lat nie ma żadnej, nawet najdrobniejszej informacji? Co zrobić, gdy zaginiony jednak wraca po kilku latach ciszy? Czy i jak go przyjąć? Nie ma gotowych recept… Psychologie rozmawiają często także z samymi zaginionymi, pomagają w nawiązaniu kontaktu z rodziną.
Prawnicy:
Zaginięcie bliskiego człowieka rodzi różnego rodzaju konsekwencje prawne (np. kiedy zaginął mąż, żona nie może pobrać pieniędzy z jego konta, sprzedać jego samochodu lub wspólnego mieszkania oraz wyrobić paszportu dla dziecka). Prawnicy pomagają także samym zaginionym.
Pracownicy socjalni:
W przypadku zaginięcia osoby dorosłej jego rodzinie mogą grozić problemy natury finansowej. W takiej sytuacji nasi pracownicy socjalni podpowiadają jak wyegzekwować pomoc od odpowiednich instytucji rządowych i samorządowych
Na Linii Wsparcia dyżurują przeszkoleni pracownicy i wolontariusze ITAKI gotowi do przyjęcia zgłoszenia zaginięcia i udzielenia innej pomocy.
Zobacz także nasze broszury informacyjne.